fredag 22 maj 2009

Home is where the heart is



Vissa finner lugnet i stunden, oavsett platsen. De här flyttkarlarna tog tillfället i akt att använda sig av framlidna fröken Janssons möblemang vid 9-fikat. Jag passerade förbi på väg till jobbet och drabbades plötsligt av en oerhörd lust att föreviga dem, med det jag för tillfället hade tillgängligt - min mobilkamera.

- Fan grabbar, får jag ta ett kort? Ni behärskar verkligen konsten att slappna av när tillfälle ges! säger jag så mildt jag kan.

- Visst, det ska gå bra. svarar grabben till vänster i bild.

- Är det kutym inom möbelspeditionsbranschen?
fortsätter jag. Jag menar, brukar ni sitta å fika på flaket sådär?

- Javisst!
svarar samma grabb.

- Vi kallar det arbetsförmån! infliker grabben i mitten.

- Vackert! säger jag och går vidare.

Inga kommentarer: