torsdag 14 maj 2009

Solen tog mig.


Efter ideliga påtryckningar från samhällskritikerna tar jag tillfället i akt och fäller kommentaren ni alla väntat på att få höra:

- Förlåt.


- Vadå förlåt, undrar du. Vem säger han förlåt till? Varför gör han det? Är han sinnesslö, på riktigt?

Ja. Jag är dum i huvudet, och du min vän är minst lika puckad som går in här dag efter dag, timme ut och timme i väntan på nya kreationer, lustigheter och fryntliga kommentarer...

Egentlingen har jag bara en sak att säga till mitt försvar: - Solen tog mig.

Solen tog mig och en mild dekadens i form av ett par mindre utflykter och alltför sena kvällar med vin, fågelsång och en livslång kärlek uppenbarade sig i vårkröken... Så skulle jag vilja säga det, men i så fall ljuger jag. Sanningen är en helt annan och den har med en tids idogt arbete att göra. Ni som har ett arbete förstår kanske vad jag menar. Fritiden blir lätt någonting annat än det man tänkt sig (oändliga antal episoder värdelösa TV-serier, middagar beståendes av smörgåsar med skiftande pålägg och en allt värre längtan långt, långt bort).

Solen tog mig också, faktiskt. Solen och trevligt umgänge på allehanda platser; i Kalmar, i Visby, Malmö, Stockholm, på landet, i skogen, på gatan, hemma, ute, på ett tak, i ett garage, på en klint...

Nåväl, jag lever. Jag har det bra.

1 kommentar:

Kotte sa...

Näe, du är tyvär inte ett dugg ursäktad! Jag har skittråkigt på jobb och förväntar mig en tre fyra blogginlägg per dag de närmaste två veckorna för att jag inte ska dö av leda!

Så axla ansvar Kaka och blogga delux, livslust bara forsar ur mig as we speak (eller "I", eller egentligen "wright" (stavas det så, för trött för att kolla...).

Funderar på att börja jobba med att ha semester, konsultverksamhet där jag följer med folk på deras semestrar och säger till dom, vänligt men bestämt, när dom inte njuter tillräckligt av att vara lediga. Jag är mycket bra på att ha semester! ...och att skriva blajinlägg på andras bloggar, men det kan man inte jobba med tror jag bestämt att man inte kan...

Ja ja, back to work, ska rädda världen idag, eller iallafall invånarna i en kommun nära dig.

KRUT