tisdag 6 januari 2009

Katten - narrens allra bästa "vän"



Som van Internetanvändare blir man sällan förvånad över människans fantastiska kreativitet numera. Då och då sker det ett undantag, som idag. Det hela började med att jag i morse fick en länk via epost från en kamrat. Inget "Hej hur är det", eller "Du, det är så att..." Nej då, på rubrikraden var det endast inpräntat en adress, den löd: http://www.catsthatlooklikehitler.com - Den gjorde min dag! Tack H:r G!

Jag visade sidan för kamrat P som skrattade ljudligt och passade även på att sända en länk till kamrat R som i sin tur sände den till sin storebror och min vän J som genast kände sig manad att blogga om det hela - snabbare än jag kunde säga knäppkänga.

Här ett exempel på en "Kitlerkatt"

Jag har stött på en å annan sida som handlar om katter genom åren, det är på ett lustigt vis väldans lustigt att just göra narr av katter. Dessa, annars så pryda och självständiga djur.

Ger här en liten lista på besöksvärda sidor i ämnet:
  • Kitten Cannon - Som namnet avslöjar handlar det om att skjuta katter så långt som möjligt. Mycekt underhållande - jag lovar.
  • Katzen Diesel - En tysk herre som presenterade en maskin som gör diesel av slaktavfall. Han råkade nämna att kattungar var mycket proteinrika och därför gav hög avkastning, något de tyska djurrättsaktivisterna tyckte lagom mycket om.
  • Kitten: Independent woman - innehåller en fin-fin cover och en tokrolig xylofonspelande kattunge på syra. Jag och kamrat J tittade på den videon en väldans massa gånger för en herrans massa år sedan. Finns även ett par andra roliga Kitten-covers på samma sida.
  • Schrödingers Katt - Om man inte tycker om lustigheter finns det även katt-teorem att klura lite på, ett spännande tankeexperiment inom kvantfysik.
  • Kattpiano - Ett av mina allra första blogginlägg handlade om kattpianot. En fantastisk skapelse!
  • Utsikt från en kattkorg - Vännen R's katt Sigge delger oss av sina smått löjliga men ibland fin-fina betraktelser om det svåra livet som tjock, röd katt i sina allra bästa år.

Här den vidrigaste kattbilden som man egentligen borde ha på en t-shirt. Tack R. för delgivning.

5 kommentarer:

Ivan, åh Ivan sa...

Katter. Katt. Chatt. Kattmynta.
Katter köps lättast och bäst i lösvikt. Då är papperspåse att föredra framför plast. Detta på grund av deras små, små klor.

KATT!!!!

Kaka sa...

- En blandpåse poppade katter tack! Du, ta lite extra av de där tigerfärgade rackarna - salt, sött, hårigt, de har allt!

Chatt ja!

Ivan: Minns du "chatt"-videon med syra-xylofonkatten?

Ivan, åh Ivan sa...

Xylofonkatten minns jag med frustration och en överdos känslor. Chatt-jävel!!

Sigge sa...

Katter köpas och säljas i parti och minut! Vad behöver ni? Jag kan fixa i container!

Anonym sa...

Schrödingers teorem is the shit! Jag och syster använder frasen "Äh gå och släpp ut kattfan ur lådan istället!" när vi tycker att den andra är en smula jobbig och tjatig. Bättre tryck i det än "ge dig".