måndag 10 november 2008

Om jag vore Jan Stenmark: Hallick




Med risk för hotbrev och allmänt hätsk stämning presenterar jag nu mina gamla alster i sann Jan Stenmark-anda. De flesta är något burdusa och allmänt osmakliga. Jag börjar med det minst iögonfallande och nästan gulliga verket, som enligt filnamnet heter "Hallick". Jag tänker absolut inte ställa mig på piedestal (andra gången jag använder mig av det udda ordet idag) och påstå mig vara fyndigare, bättre eller mer briljant än Stenmark själv - det ser jag som en omöjlighet. Vad jag vill, eller ville för drygt 5 år sen då jag gjorde de här alstren, var att göra serier som Stenmark kunde ha gjort dem, om det inte vore så att han (enligt min tes) varit cencurerad av bladet som ger honom pengar till brödfödan. Projektet: "Om jag vore Jan Stenmark" ser nu för första gången dagen allmogens ljus! Mycket nöje.

Inga kommentarer: