söndag 2 november 2008

Mia Törnblom - Vidrigheten personifierad



Jag skulle kunna skriva den här boken. Den kommer att ha en inledning, två kapitel samt lite eftersnack. Så här kommer den se ut:

Inledning
Hej. När jag var liten var det lite synd om mig. Idag är jag så gammal att det inte spelar någon roll längre. Kul att du köpte min bok. Nu kommer jag ha råd till ytterligare ett par plastiska operationer å kanske till å med lite nervgift i pannan till hösten. Puss!

Kap. 1
Denna bok är skriven ur följande tes: Människan vill knulla. Kanske inte just nu och kanske inte om en stund, men förr eller senare vill den knulla. Jag utgår alltså helt och hållet utifrån denna tes och lämnar härmed allt övrigt åt slumpen.

Kap. 2
Jo alltså, för att uppnå denna självkänsla behöver du följande:

1. Sprit - utan sprit tappar du lätt koncentrationen
2. Ett forum - valfri krog duger utmärkt för ändamålet
3. Något att öva på - Förslagsvis en person du finner någorlunda tycke för innan du påbörjar punk 1.
4. En återställare - Detta främst om du halvhjärtat gav dig på punkt 3 men med full kraft anammade punkt 1.

Börja, med fördel, punkt 1 i hemmamiljö, upprepa två till tre gånger. Ge dig nu på punkt 2, väl där upprepa punkt 1 ytterligare, tills dess att punkt 1 tenderar att göra dig pinsamt social. Punkt 3 tornar nu upp sig bakom hörnet. Upprepa åter punkt 1 tills dess att du finner punkt 3 tillräckligt åtråvärd eller tills dess punkt 2 ej längre gör sig gällande. Vid denna tidpunk kan det vara dags att söka efter punkt 2b, något som kan bli svårt - speciellt om du upprepat punkt 1 alltför många gånger samt beroende på hur länge punkt 2b gör sig gällande. När det gäller punkt 3 så är den vid det här laget kasserad, förbrukad, finito. Om du mot all förmodan åter skulle finna punkt 3, håll i för kung och fosterland - men här vill jag höja ett varningens finger: Punkt 3 kan vid detta tillfälle göra sken av att vara en falsk punkt 3, vilken sedemera kan visa sig vara en riktig katastrof, helt beroende på antalet gånger du upprepat punkt 1.

Och du, lycka till!!!

Prolog
Jag vill tacka förlaget för att jag fick ställa upp med mitt namn och min fagra lekamen på omslaget till den här boken. Jag vill också rikta ett stort tack till min spökskrivare Kristina Lugn. Kisses!

1 kommentar:

Anonym sa...

Stående ovation! Klapp klapp klapp